Dziennik treningowy / Blog o tematyce treningu wytrzymałościowego oraz siłowego.

niedziela, 6 października 2019

Jak to jest biec tempem rekordu świata w maratonie ?

Ostatnio na różnych blogach i video blogach pojawiło się sporo prób, które miały pokazać jak długo jesteśmy wstanie utrzymać średnie tempo rekordowego maratonu. Próby oczywiście robione są przez amatorów biegania, takich jak ja, bez wielkiej przeszłości biegowej.
Nie będę oryginalny i powiem, że też sprawdziłem czy dam radę i jak długo.


No dobra, przypomnijmy , obecny rekord w maratonie ( na dzień pisania tego postu) to 2 godziny 1 minuta oraz 39 sekund, oczywiście na dystansie 42 km i 195 metrów. Daje to średnie tempo 2 minuty i 53 sekundy na kilometr.

Test przeprowadzę na coraz to dłuższym dystansie, począwszy od 100  metrów. Czyli 100, 200, 400, … i tak dalej. Test przerwę w momencie gdy nie będę mógł utrzymać tempa. Oczywiście dystansu nie będę mierzył GPeSem, będę biegać na stadionowej bieżni.

W tabeli poniżej przedstawione są czasy jakie mam mieć podczas próby

Natomiast w następnej tabeli zapisałem czasy ze swojej próby

Jak widać już 400 metrów w tym tempie stanowi dla mnie wyzwanie. Być może brakuje mi treningów czysto szybkościowych. Ale to pokazuje że maraton nie musi być wolnym biegiem, a raczej w wydaniu zawodowym jest piekielnie szybki.

Zdarza się, że podczas rozmów, z osobami nie biegającymi, postawione jest takie twierdzenie, że to bieg długi i wolny. Często takie osoby nie dały by rady pobiec 100 m w 17 sekund. Więc pytam się, na pewno wolny ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz